Over TCN

TC Nieuwerkerk is dé tennisvereniging in Nieuwerkerk aan den IJssel met ruim 750 leden, waaronder zo'n 180 jeugdleden. Sinds april 2017 beschikken we over een prachtig nieuw modern clubhuis, 6 nieuwe GravelPlus banen, 3 RedCourt banen, 3 minibanen en een mooi gerenoveerd park. Daarnaast hebben we een goede tennisschool met gediplomeerde tennisleraren en professioneel barbeheer met schappelijke prijzen. Kortom; TCN biedt tennissers alle faciliteiten voor het beoefenen van hun hobby, zowel recreatief als prestatiegericht. Ongeveer 45 teams komen uit in de verschillende competities, met als vlaggenschip Heren 1, dat in de Heren Eredivisie speelt en 17 juni 2018 opnieuw Nederlands kampioen werd! Vanzelfsprekend organiseert TCN ook regelmatig recreatieve toernooien, gezellige labelavonden en andere druk bezochte evenementen.

Terras

In juni vindt het jaarlijkse Open Toernooi plaats. Hieraan doen ook veel bekende en sterke spelers en speelsters uit de regio mee. Het Kikkertoernooi (Open jeugd toernooi) wordt begin juli gehouden. De accommodatie in de wijk Dorrestein beschikt over een fraai nieuw clubgebouw met uitgebreid zonnig terras, 9 verlichte tennisbanen (6 GravelPlus en 3 RedCourt), 3 minibanen en een speelveldje. Een professionele beheerder zorgt er voor dat de banen in uitstekende conditie zijn. Het zomerseizoen start op 1 april en loopt t/m 30 september. Afhankelijk van het weer (vorst) kan er langer doorgespeeld worden. Om ook tijdens de winter te kunnen tennissen, wordt er over 3 banen een draagluchthal geplaatst, waarin gedurende 24 weken gespeeld kan worden. Het clubhuis heeft een gezellige bar met een professionele beheerder. Dit betekent dat leden geen bardienst hoeven te doen. Voor de jeugd is er een televisie waarop, bij regenachtig weer, tekenfilms bekeken kunnen worden. Ook zijn er diverse spelletjes aanwezig.

hal
De tennisopleiding van TCN is van hoog niveau. Talenten krijgen ruime mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen. Enkele TCN jeugdspelers behoren tot de top van Nederland. Tennisschool Return Tennis verzorgt met een team van 6 leraren professionele tennislessen op het park van TCN.

clubhuis